Únik vody, vytopenie bytu či vlhké steny – toto sú nepríjemnosti, ktoré vám vedia urobiť poriadny škrt cez rozpočet. Na jednej strane miniete nemalé náklady za uniknutú vodu. Tie sa ukážu na vašom vyúčtovaní. Na strane druhej zas stoja náklady spojené so škodami na majetku s následnou opravou poruchy.
Ak ale máte vašu nehnuteľnosť poistenú a nahlásite škodovú udalosť, máte šancu od poisťovne získať poistné plnenie za lokalizáciu úniku vody s následnou opravou poškodeného miesta. Práve tu vstupuje do procesu PIPE CONTROL – váš odborný partner, ktorý vám pomôže poruchu nielen odstrániť, ale tiež vystaviť všetky potrebné podklady pre úspešné poistné plnenie. Ako to celé funguje?
Ako postupovať pri nahlasovaní poistnej udalosti?
Každá poisťovňa má vlastné pravidlá. V prvom rade si preto overte, ako je postavená vaša poistná zmluva. Vo všeobecnosti však postup býva podobný:
1. Nahláste poistnú udalosť. Poistnú udalosť by ste mali poisťovni nahlásiť bezodkladne. Situáciu by ste mali tiež zdokumentovať a nafotiť, vyplniť formulár a čo najpodrobnejšie uviesť popis situácie. Poisťovňa vám poskytne pokyny, ako postupovať ďalej, prípadne, čo doložiť. V niektorých prípadoch môže poisťovňa vyslať na miesto svojho vlastného technika, ktorý situáciu zhodnotí a zdokumentuje.
2. Pokiaľ poisťovňa vyšle svojho technika, mali by ste s opravami začať až po jeho odchode. Neplatí to však v prípade, že situácia neznesie odklad – hrozí poškodenie zdravia a majetku.
3. Nechajte si poruchu odstrániť odborníkom s potrebnou kvalifikáciou, napríklad spoločnosťou Pipe Control. V Pipe Control používame moderné technológie a metódy. Nájdeme presné miesto úniku, poškodenie opravíme, potrubie skontrolujeme a pripravíme pre vás potrebnú dokumentáciu, ktorú odovzdáte poisťovni.
4. Nezabudnite na doručenie dokumentácie a správy poisťovni, ktoré sú potrebné pre spracovanie poistnej udalosti a preplatenie opravy.

Akú úlohu zohráva v poistnom procese Pipe Control?
Pipe Control má za úlohu odborne zdiagnostikovať problém, zdokumentovať ho a pripraviť všetky potrebné podklady tak, aby ich poisťovňa mohla bez zdržania spracovať. V tejto oblasti máme bohaté skúsenosti – technické správy a fotodokumentácie dodávame štandardne do 3 dní od vykonania služby.
Máme digitalizovaný systém odovzdávania dokumentácie, k čomu často dostávame pozitívnu odozvu. Aj tento faktor výrazne pomáha urýchliť samotné posúdenie poistnej udalosti. To, či došlo k splneniu podmienok vo vašej poistnej zmluve, však závisí od samotnej zmluvy a poisťovne.
Kto rozhoduje o poistnom plnení?
Hneď ako prvé musíme spomenúť, že my v Pipe Control nedokážeme ovplyvniť to, či poisťovňa poistné plnenie uzná, prípadne v akej výške. Každá poisťovňa má vlastné interné podmienky a máte s ňou podpísanú zmluvu – práve tie sú v tomto procese kľúčové.
Naša úloha končí tam, kde začína rozhodovací proces poisťovne – my zabezpečíme všetko potrebné od fotiek, cez technickú správu až po doručenie dokumentácie. Samotné rozhodnutie je však vždy v rukách poisťovne.
Prečo sa oplatí spoľahnúť na odborníkov?
Zákazníci sa nás občas pýtajú, prečo im poisťovňa nepreplatila službu v plnej výške, keď na stránke uvádzame, že lokalizáciu úniku vody poisťovne bežne preplácajú.
Odpoveď je jednoduchá – väčšina poisťovní tieto náklady naozaj prepláca, no výška preplatenia a aj samotné schválenie poistnej udalosti závisí od individuálnych podmienok poistnej zmluvy.
Pipecontrol vám však garantuje to, že všetky podklady budú pripravené presne podľa požiadaviek poisťovní, aby ste mali čo najvyššiu šancu na schválenie plnenia. S touto službou máme dlhoročné skúsenosti a presne vieme, čo poisťovňa na preplatenie škody potrebuje.







